Futureness is een mindset.

Onze maatschappij heeft een enorme reset gehad. Dat betekent dat dit het moment is om de grote systematische veranderingen door te voeren die onze wereld nu nodig heeft. Het is aan ons de taak en de verantwoordelijkheid onze toekomst opnieuw in te gaan richten, zoals we die zelf voor ogen hebben. Om dit te kunnen doen moeten we meerdere industrieën en velden tegelijkertijd innoveren. Vanuit deze gedachte is Futureness ontstaan, een innovatieplatform dat mensen helpt meer mogelijkheden te zien en ondernemender, inventiever en flexibeler te worden dan ooit.


Onze missie

Het is onze missie om inventiviteit aan te wakkeren. We doen dit door een mindset van creativiteit en ondernemerschap te activeren. In alles wat we doen, willen we een beweging inspireren. Een beweging van mensen die gelooft in het creëren van een eigen toekomst.

De filosofie

Om vooruit te gaan, moeten we onszelf continu opnieuw uitvinden. Zoals Darwin zegt in zijn evolutie theorie: Het is niet de sterkste of meest intelligente die overleeft, maar degene die zich het meest kan aanpassen aan verandering. Om die flexibiliteit te kunnen houden in een wereld die zo snel verandert is een innovatie op onze mindset nodig. Dat is waar Futureness over gaat. Futureness is een mindset die voorbij gaat aan de onzekerheden over de toekomst. Het is een mindset van mogelijkheden, van continu actie nemen en van continu leren.

Diversiteit

Om beter te kunnen ondernemen en sneller te kunnen innoveren zijn verfrissende inzichten uit onverwachte hoek nodig. In alles wat we doen werken wij bewust aan een cultuur van diversiteit en inclusie. We willen een toekomst creëren waarin alle mensen gelijke kansen hebben.

De contributors

Futureness contributors delen hun skills, maar ook hun stijl. De manier waarop ze denken zorgt ervoor dat ze problemen creatief oplossen. Ze voegen waarde toe aan het veld waarin ze zich begeven door hun nieuwe, uitgesproken en onderscheidende visie op de toekomst van onze wereld en de cultuur waarin we leven. Al onze contributors zijn industry innovators die hun niche vooruit brengen. In hun masterclasses vertellen zij hoe ze dat doen.




Founders We The Future

De founders

Milena Grul | CEO

Educational Technology geeft ons de kans om continue te blijven groeien. In een wereld waar Facebook, Instagram, Amazon, Google en Apple een integraal onderdeel van ons leven zijn, heeft onze manier van leren een upgrade nodig. We moeten steeds sneller leren van elkaar, met al onze diversiteit van inzichten. Daar is een cultuur van inclusie voor nodig, om zo samen de grote veranderingen teweeg te brengen die onze toekomst nodig heeft.


Vera Westenberg | CTO

Het is ontzettend belangrijk dat we onze wereld inrichten voor alle mensen. Doordat grote structuren op het gebied van storytelling en tech veelal door een homogene groep mensen worden ontwikkeld, ontstaat er (onbewust) meer en meer ongelijkheid in onze samenleving. Laten we daar verandering in brengen door een inclusieve, creatieve en innovatieve mindset aan te leren en op die manier te evolueren als mensen.


Leroy Duivenvoorden | CXO

Het is mijn focus om highly consumable content te maken zodat we de ervaring van leren herkaderen. Een breder perspectief zorgt voor nieuwe mogelijkheden, voor jezelf en voor anderen. Het is mijn missie om met Futureness een cultuur van vrijheid, acceptatie en ondernemerschap te creëren. Een cultuur van meer menselijkheid. Ik wil mensen meer mogelijkheden geven door mindset te inspireren die ons allemaal vooruit brengt.




Team

Andrea Casetti - We The Future

Andrea Casetti | Head of Cinematography

De Futureness esthetiek in video is te danken aan cinematograaf Andrea Casetti. Om highly consumable content te creëren is een stijl nodig die niet alleen mooi is, maar je ook geboeid houdt. Andrea’s werk heeft een sterke fashion feel met een tikkie vintage vibes. Zo wordt het verhaal van onze contributors op de mooiste manier gekaderd.


Ruby Cruden - We The Future

Ruby Cruden | Allround brand creative

Ruby creëert creatieve concepten die direct toe te passen zijn. Een merk staat om steeds verder uit te breiden, in iedere vorm van communicatie. Ruby drijft Futureness vooruit door de masterclasses van onze contributors in engaging content te vertalen, door kick ass motion graphics te bouwen en door het merk te vangen in next level brand photography.


Wij, en derde partijen, maken op onze website van cookies. We gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd), om voorkeuren op te slaan maar ook voor marketingdoeleinden. Door op akkoord te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookie verklaring.

LEES MEER